ارشد ,ساعت ,کندوان ,روستای ,سلطان ,تبریز ,ارشد سلطان ,روستای کندوان ,روستای عنصرود ,سلطان سهندروز جمعه اول خرداد 94 با 38 نفر از اعضای گروه کوهنوردی آذربایجان به قله ارشد سلطان سهند صعود کردیم . مسیر رفت از ارشد چمنی روستای کندوان و مسیر برگشت به روستای عنصرود بود .

ساعت 6 صبح از تبریز حرکت و پس از صرف صبحانه در کندوان به سمت ارشد چمنی راه افتاده و ساعت 9/30 صبح از ماشین پیاده شده و به سمت قله راه افتادیم . ارتفاع روستای کندوان از سطح دریا 2200 متر و ارتفاع ارشد چمنی در عین ناباوری 3000 متر است و قله ارشد سلطان 3470 متر می باشد . یعنی با مینی بوس حدود 800 متر از کندوان و حدود 1600 متر از تبریز صعود کرده بودیم و خبر نداشتیم . ساعت 11/45 دقیقه به قله زیبای ارشد سلطان و مقبره های شهیدان اسلام رسیدیم . پساز توقف خوب و استراحت کافی و گلوله برف بازی ساعت 12/30 به سمت عنصرود راه افتاده و پس از گذر از مسیرهای برفی و یخچالهای معروف کوه گچی قالاسی ( قلعه بز ) به یک مرتع سرسبز و پر گل رسیده و در آنجا ناهار خوردیم . ساعت 17 به روستای عنصرود رسیده و سوار بر مینی بوسها شده و ساعت 19 نیز به تبریز برگشتیم .

آقای مهندس شجاع خانی در روستای کندوان

منبع اصلی مطلب : سهند توپراقی
برچسب ها : ارشد ,ساعت ,کندوان ,روستای ,سلطان ,تبریز ,ارشد سلطان ,روستای کندوان ,روستای عنصرود ,سلطان سهند